Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací.

Rozumím

Po odvysílání webináře „Jak na firemní jazykové vzdělávání on-line?“ a vlně pozitivní odezvy, jsme připravili jeho část v podobě článku. Přinášíme vám 5 důležitých otázek, které je nutné si položit ještě před tím, než se rozhodnete zavést firemní jazykový vzdělávací program. Příprava na zahájení anglického vzdělávacího programu může být skličující – nic však není černo-bílé. Tyto klíčové otázky jasně vytyčí cíle, které jsou důležité jak pro vás, tak i pro vaše zaměstnance.

 

Jaké úrovně by měli zaměstnanci dosáhnout s ohledem na jejich pozici a pracovní náplň?

Každý z nás je individuální, a právě takový přístup musíme mít, když hodnotíme cíle vzdělávacího programu. Potřebují vaši zaměstnanci vysokou úroveň angličtiny, aby vysvětlili složité nápady mezinárodním klientům, nebo potřebují pouze základní úroveň, aby drželi krok s trendy v oboru? Výuka jazyků vyžaduje čas, takže je důležité pochopit, čeho musí vaši zaměstnanci dosáhnout, a stanovit realistická očekávání.

Kolik času zaměstnanci na studium potřebují a kde a kdy se mohou, případně budou učit?

Mají vaši zaměstnanci flexibilitu, aby se mohli učit anglicky během běžné pracovní doby, nebo se od nich očekává, že si udělají čas mimo kancelář? Musíte určit, zda k výuce dojde na pracovišti, doma nebo pomocí kombinace obou. Zvažte, jaký časový prostor z pracovní doby jim můžete poskytnout. Hodina během pracovní doby za týden, 15 minut každý den, 10 hodin za měsíc? Mají jednotlivci pracovní místo, kde se mohou koncentrovat? Mají k této činnosti dostupný počítač či chytrý telefon? Všechny tyto aspekty ovlivní implementaci programu.

Jak budou sledovány jejich pokroky, spokojenost a motivace?

Nejúspěšnější jazykové vzdělávací programy mají „manažery“, kteří úzce spolupracují se zaměstnanci, aby se ujistili, že jsou na správné cestě k dosažení svých vzdělávacích cílů v angličtině. Identifikace těchto jednotlivců ve vaší organizaci a zajištění jejich souladu s cíli vašich programů pomůže zvýšit zapojení a spokojenost studentů, což jsou dvě klíčové složky konečného úspěchu jakéhokoli jazykového vzdělávacího programu.

Lze nabídnout zaměstnancům v souvislosti s výukou další motivaci?

Zaměstnanci mají mnohem větší šanci zůstat angažovani v anglickém školení, pokud k tomu mají silné pobídky. Zvažte, jak by jejich pokrok mohl být spojen s hodnocením zaměstnanců, KPIs nebo příležitostmi k povýšení.

Jak budeme úspěch měřit?

Jediným způsobem, jak zjistit, zda je váš anglický vzdělávací program úspěšný, je identifikovat vaše cíle a jasnou metodu sledování kvantifikovatelných výsledků. Tyto metriky mohou zahrnovat skóre hodnocení odbornosti, čas na splnění úkolů, testy na konci jednotlivé lekce, kvantitativní zpětná vazba a kvalitativní zpětná vazba spokojenosti s programem, důkazy o zlepšení pracovního místa a další.

 

A jaký je další krok? Pokud hledáte vhodnou platformu, ozvěte se nám na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Rádi vám představíme možnosti platformy Voxy, kterou jako jediní na českém a slovenském trhu nabízíme. Základní informace o Voxy naleznete v předchozím článku zde.